Svenska företag vill satsa mer på sociala medier

Sökmotoroptimering och sociala medier var dem marknadsföringskanaler som svenska företags informationschefer ville satsa på 2011. Satsning på sociala medier var det som förväntades öka mest jämfört med föregående år, medan intresset för trycksaker såsom kundtidningar var svalt. Det vanligaste sättet att arbeta med SEO förväntades vara att publicera pressmeddelanden och engagera sig i sociala medier, där Facebook var det sociala media som svenska företag ville satsa på mest.

En fjärdedel av dem svenska företagen arbetar systematiskt med SEO och en tredjedel experimenterar och håller på att lära sig.

Läs mer på cisionwire.

Share

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>